Do rozegrania partii szachowej potrzebujesz zarówno figur szachowych jak i pionków. Na początku do dyspozycji masz:
2 wieże, 2 skoczki, 2 gońce, królową (hetmana) i króla oraz 8 pionków.
Wieża
Może poruszać się o dowolną liczbę pól zarówno w poziomie (w lewo lub w prawo), jak i w pionie (w górę lub w dół). Wieża uważana jest za ciężką figurę, dlatego warta jest 5 punktów.
Skoczek
Uważany jest za lekką figurę wartą 3 punkty. Przemieszcza się o dwa pola w pionie lub poziomie, a następnie o jedno pole prostopadle, co daje kształt litery „L”. Jako jedyny może przeskoczyć inną figurę, dlatego inne pionki nigdy nie mogą go zablokować.
Goniec
Może poruszyć się po przekątnej o dowolną liczbę pól, o ile nie jest zablokowany przez własne figury lub zajęte pola. Nie może przeskakiwać pionków na swojej drodze. Wart jest 3 punkty.
Królowa (Hetman)
Jest najpotężniejszą figurą w szachach i przesuwa się o dowolną liczbę pól w każdym kierunku, ale nie wolno jej przeskoczyć żadnej innej bierki. Może atakować w taki sam sposób, w jaki się porusza. Warta jest 9 punktów.
Król
Jest najważniejszą figurą w grze, ale nie przypisuje mu się żadnej wartości liczbowej, ponieważ nie można go wymienić. Może poruszać się w każdym kierunku poziomo, pionowo na skos o jedno pole, ale nie może wejść na pole atakowane przez bierkę przeciwnika. Król ma również specjalny i unikalny ruch, znany jako ruch roszady. Figura ta nigdy nie może zająć pozycji, która jest dla niej niebezpieczna.